Verkeer

In de milieueffectrapportage uit 2019 (MER), de aanvulling uit 2021 en verkeersrapporten zijn maatregelen in infrastructuur en verkeerseffecten uitgebreid onderzocht en geoptimaliseerd. Verkeer van en naar het bedrijventerrein wordt zo direct mogelijk naar de autosnelweg geleid. Doorstroming van verkeer en veilige routes voor alle verkeersdeelnemers zijn belangrijke uitgangspunten. Er is een nieuw verkeersmodel toegepast dat laat zien wat de effecten voor de omgeving zijn op de plannen, waarbij ook aandacht is voor bijvoorbeeld spitsverkeer.

Uitwerkingen
In het plan zijn naar aanleiding van verdere onderzoeken en ingediende zienswijzen een aantal aanscherpingen gedaan, in vergelijking met het ontwerpbestemmingsplan. De nieuwe verbindingsweg tussen de Weerscheut en Koksteeg is uitgewerkt als onderdeel van het landschapsplan en houdt afstand van de Ruitersdam. Naast het bestemmingsplan wordt een praktische aanpassing voorgesteld bij de bestaande rotondes aan de noordkant van de A59 bij Nuland. Dit om de verkeersveiligheid voor het langzaam verkeer te verbeteren. Deze aanpassing komt voort uit afstemming met werkgroep Leefbaar Nuland en de Fietsersbond.

Relevante documenten:
Verkeer in het bestemmingsplan
Verkeer in de milieueffectrapportage
Verkeersonderzoek 2021

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.